Transport og handels betingelser.

OnlineCargo ApS ansvar
Vores ansvar begynder, når pakken overdrages til befordring og vi har modtaget kvittering for afhentning. Vores ansvar ophører, når pakken udleveres til modtageren, mod kvittering, på den af afsender opgivne modtager adresse. Forsendelser leveres til modtagerens adresse, men ikke nødvendigvis til en navngiven person. På adresser, hvor der findes et centralt modtagelsessted, leveres normalt til dette. Ansvar for bortkomst eller beskadigelse indtræder ikke, hvis bortkomsten eller beskadigelsen skyldes afsender/modtagers fejl, såsom utilstrækkelig emballage, fejlagtig eller ufuldstændig adresse eller forhold udenfor OnlineCargo ApS kontrol, som OnlineCargo ApS ikke kunne undgå, og hvis følger ikke kunne afværges.

Erstatningens størrelse og beregning
Vort erstatningsansvar for tab eller beskadigelse er, uanset hvordan det opstår og for hvilken som helst forsendelse begrænset til at være omfattet af vores leverandørs betingelser (f.eks. i henhold til NSAB 2015), da OnlineCargo ApS udelukkende er formidler af transporten og ikke er transportør og derfor heller ikke har transportøransvar. OnlineCargo ApS vil derefter som formidler af transporten være behjælpelig med at rette henvendelse til transportøren. Erstatningen beregnes altid på grundlag af forsendelsens nettoværdi, dvs. forsendelsens kostpris uden avance og moms. Ved beskadigelse kan OnlineCargo ApS kræve, at varerne repareres, og at erstatningen da beregnes på grundlag af reparationsudgiften. Antikvitetsværdi, kontanter/valuta, tobak, merudgifter ved indkøb af ny vare, herunder valutaudsving eller andre indirekte skader erstattes ikke. Reklamationer skal ske skriftligt straks efter modtagelsen og senest 2 dage efter modtagelsestidspunktet. Der skal altid foreligge billede dokumentation af godsets beskaffenhed samt emballagen inden forsendelsen åbnes.

Hvad er OnlineCargo ApS ikke erstatningsansvarlige for
Følgeskader OnlineCargo ApS er ikke erstatningsansvarlig for følgeskader, hvad enten de opstår i kontraktens løbetid eller under hvilken som helst form for civilt søgsmål, heriblandt agtsomhed, også selv om OnlineCargo ApS er impliceret i skadeforløbet. Det kan være følgeskader eller særlige skader eller tab; andre indirekte tab; misligholdelse af andre kontrakter. Følgeskader eller tab omfatter, men er ikke begrænset til, tabte indtægter, overskud, renter, markeder og fortabelse af anvendelse.

Dækning af omkostninger
OnlineCargo ApS er ikke forpligtet til at afholde udlæg på vegne af kunden. Afholdte omkostninger debiteres kunden, herunder forgæves afhentninger og leveringer, emballage, volume overskridelser, vægt overskridelser, told og afgifter, læsse, -lossetid, ventetid o. Lign uforudsete omkostninger der måtte opstå.

Forsinkede forsendelser
OnlineCargo ApS gør sit yderste for at sikre, at forsendelsen leveres i henhold til OnlineCargo ApS almindelige leveringstider. Men der garanteres ikke for disse, og de er ikke en del af forretningsvilkårene. OnlineCargo ApS er ikke erstatningsansvarlig for forsinkelser.

Omstændigheder uden for vores kontrol
OnlineCargo ApS er ikke erstatningsansvarlig, hvis en forsendelse går tabt, beskadiges eller fejlleveres på grund af omstændigheder uden for vores kontrol. Disse omfatter, men er ikke begrænset til: Force majeure. Defekter eller karakteristika ifm. forsendelsens natur, selv om vi var bekendt med dem, da vi accepterede forsendelsen. Handlinger eller undladelser foretaget af personer uden for OnlineCargo ApS. Fx: afsender af forsendelsen; modtageren; en interesseret tredjemand. OnlineCargo ApS er ikke erstatningsansvarlig for elektrisk eller magnetisk skade på, eller sletning af, elektroniske eller fotografiske billeder eller optagelser.

Paller & emballage
Pakning og emballage er kundens ansvar. Alle paller betegnes som en del af emballagen. Ethvert pallemellemværende er OnlineCargo ApS uvedkommende. Emballage er at betragte som en del af godset og medtages ikke retur eller bortskaffes medmindre der er truffet aftale herom

Tilbageholdsret og panteret
I tilfælde af Kundens misligholdelse af nærværende kontrakt/aftale har Onlinecargo ApS tilbageholdelsesret i genstande, der på misligholdelsestidspunktet opbevares. Tilbageholdelsesretten udøves til sikkerhed for dækning af ethvert krav, OnlineCargo ApS måtte have mod Kunden, samt rimelige omkostninger, som OnlineCargo ApS afholder i forbindelse med Kundens misligholdelse. Gods der opbevares på tidspunktet for OnlineCargo ApS’ spærring af rummet, er overgivet til OnlineCargo ApS i håndpant til sikkerhed for ethvert krav, OnlineCargo ApS måtte have mod Kunden.

Yderligere forretningsbetingelser
Medlem af Danske Speditører og Nordisk Speditørforbund. Alle opgaver udføres i henhold til Nordisk Speditørforbunds Almindelige Bestemmelser (NSAB 2015). Dog påtager OnlineCargo ApS sig intet ansvar for forsinkelser

Senest opdateret: 17/09-2024